18 rok na rynku 18

Sklep internetowy - Oponyoryginalne.pl
Pn-Pt: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
Auto-bild

2023 | 235/65R17 | Całoroczne - Test opon całorocznych AutoBild do SUV-ów

2023 235/65 R17

Rozpoczyna się sezon testów opon całorocznych i zimowych ! Prestiżowy test opon AutoBild AllRad SUV jako pierwszy prezentuje wyniki, porównując dziesięć najnowszych modeli opon całorocznych w rozmiarze 235/65 R17 . W teście uwzględniono również referencyjną oponę letnią i zimową, co pozwala lepiej dostrzec różnice między poszczególnymi typami opon.

Wyniki testów opon

* Pre zoradenie kliknite na kategórie

Manewrowanie na sucho
[Km/h]
(najnižšie najlepšie)

Hamowanie na sucho
[m]
(najnižšie najlepšie)

Manewrowanie na mokro
[Km/h]
(najnižšie najlepšie)

Hamowanie na mokrej nawierzchni
[m]
(najnižšie najlepšie)

Aquaplaning w linii prostej
[Km/h]
(najvyššie najlepšie)

Aquaplaning na zakręcie
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)

Manewrowanie na śniegu
[Km/h]
(najnižšie najlepšie)

Hamowanie na śniegu
[m]
(najnižšie najlepšie)

Przyczepność na śniegu
[N]
(najnižšie najlepšie)

Objętość
[dB]
(najnižšie najlepšie)

92.9
39.5
81.6
43.9
86.7
4.07
101.5
24.1
2964
73.6
93.4
38.1
80.5
46.7
89.2
4.66
101.2
25.2
2943
72.9
93.5
41.1
82.6
44.9
88.7
4.61
98.9
24.7
2742
73.3
92.6
40.8
82.9
45.4
83.8
4.17
100
24.6
2839
72.1
93
41.1
83.7
46.1
80.5
3.63
98.1
26.1
2593
73.4
93.3
40.3
81.3
46.5
81.8
3.92
95.6
27.3
2635
74
92.2
40.3
80
49.3
86.7
4.32
96.9
25.6
2458
73.4
91.3
46.2
79.6
48.9
87.6
4.52
97.2
23.5
2865
73.2
92.4
42.5
78.8
54.8
78.2
3.34
94.8
25.3
2668
72.4
92.1
41.5
78.5
54.2
87.1
4.56
94
26.7
2421
76.2

Test opon całorocznych AutoBild 2023

Sezon testów opon całorocznych i zimowych oficjalnie rozpoczęty! Pierwszym porównaniem w tym roku jest prestiżowy test opon AutoBild AllRad SUV, w którym przetestowano dziesięć najnowszych modeli całorocznych w rozmiarze 235/65 R17. W ocenie uwzględniono również opony letnie i zimowe, aby wyraźnie pokazać różnice między poszczególnymi opcjami.

Test przeprowadzono na Audi Q3, a AutoBild jako pierwszy przetestował zupełnie nowy produkt – opony Bridgestone Turanza 6 All Season. Czy nowy Bridgestone może zdetronizować długoletniego lidera, opony Michelin CrossClimate 2 SUV ? Czytaj dalej, aby poznać wyniki!

zima 2023.png

Wyniki testów na sucho: Michelin i Goodyear na prowadzeniu

W teście hamowania na suchej nawierzchni opona Michelin CrossClimate 2 SUV wyraźnie pokazała swoją siłę, zatrzymując pojazd na dystansie 38,1 metra. Chociaż referencyjna opona letnia okazała się absolutnym zwycięzcą z wynikiem 36,1 metra, Michelin zdecydowanie zdominował testowane opony całoroczne. Potwierdził swoją jakość również w innych parametrach, takich jak prowadzenie na suchej nawierzchni .

Jeśli chodzi o prowadzenie na suchej nawierzchni i średnią prędkość, Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV okazał się najlepszy, osiągając średnią prędkość 93,5 km/h. Tuż za nim znalazła się opona Michelin CrossClimate 2 SUV z wynikiem 93,4 km/h – identycznym z osiągami referencyjnej opony letniej.

Wyniki pokazują, że opony Michelin i Goodyear najlepiej sprawdzają się na suchych nawierzchniach, a oba modele oferują lepsze połączenie krótkiej drogi hamowania, stabilności i dużej prędkości.

woda.png

Wyniki na mokrej nawierzchni: Vredestein i Bridgestone zaskakują, Michelin ponownie potwierdza jakość

Na mokrych drogach nowe opony Bridgestone Turanza 6 All Season pokazały się z jak najlepszej strony, zatrzymując pojazd na dystansie 43,9 metra. To gwarancja, że nie są to tylko opony specjalistyczne na suchej nawierzchni, ale wszechstronne, które świetnie sprawdzają się również na mokrej nawierzchni .

W konkurencji jazdy na mokrej nawierzchni Vredestein Quatrac Pro Plus zabłysnął, osiągając średnią prędkość do 83,7 km/h – pokonując nawet referencyjną oponę letnią (83 km/h). Vredestein zbliżył się również do swojego najlepszego czasu okrążenia (15,77 s), pokonując je w 15,89 sekundy. Chociaż opona ta nie ma potencjału zimowego, w deszczowych warunkach jest jedną z najlepszych w swojej klasie .

Opona Michelin CrossClimate 2 SUV potwierdziła również swoją wszechstronność, dominując w teście aquaplaningu ze średnią prędkością 89,2 km/h i pokazując, że jest równie odporna na suche i mokre nawierzchnie.

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV również wypadł bardzo dobrze, zbliżając się do wzorcowej opony zimowej w teście przyspieszenia bocznego na mokrej nawierzchni (4,61 m/s² w porównaniu z 4,71 m/s²). To sprawia, że Goodyear jest jedną z najbardziej zrównoważonych opon całorocznych na rynku.

Ogólne wyniki pokazują, że Bridgestone, Vredestein, Michelin i Goodyear oferują najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, ale każda z nich wyróżnia się w nieco innej dziedzinie – może to być hamowanie, prowadzenie czy odporność na aquaplaning.

audi q3.jpg

Wyniki testów na śniegu: Uniroyal zaskakuje, Bridgestone i Michelin potwierdzają wszechstronność

Na zaśnieżonych drogach Uniroyal AllSeasonExpert 2 wypadła najlepiej spośród opon całorocznych, zatrzymując pojazd na dystansie 23,5 metra – niewiele gorzej niż referencyjna opona zimowa (22,9 metra). To bardzo dobry wynik na śniegu, ale należy dodać, że w suchych warunkach Uniroyal przegrywa z konkurencją.

Opona Bridgestone Turanza 6 All Season również ponownie wypadła dobrze, plasując się w czołówce najlepszych opon całorocznych na śniegu. Potwierdziła, że to nie tylko specjalista od deszczu i suchego asfaltu, ale prawdziwie zrównoważona opona o dobrych osiągach w każdych warunkach – od suchej nawierzchni po śnieg.

W kategorii trakcji na śniegu opona Michelin CrossClimate 2 SUV wyróżniła się, osiągając wynik 4,52 m/s², co czyni ją najlepszą oponą całoroczną poza referencyjnymi oponami zimowymi. Michelin po raz kolejny udowadnia swoją wszechstronność i zdolność adaptacji, dzięki czemu jest jednym z najpewniejszych wyborów dla kierowców poszukujących pewności przez cały rok.

Testy zimowe wykazały, że Uniroyal prowadzi w kwestii drogi hamowania, Bridgestone w ogólnym bilansie, a Michelin w kwestii przyczepności – każdy z tych modeli ma coś do zaoferowania, a wybór zależy głównie od preferencji kierowcy.

Wniosek z testu

Test wykazał, że wśród dzisiejszych opon całorocznych do samochodów SUV można znaleźć kilka modeli o bardzo wysokiej jakości.

  • Opona Michelin CrossClimate 2 SUV udowodniła swoją wszechstronność – świetnie sprawdza się na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni i należy do najbardziej wyważonych wyborów do całorocznego użytkowania.
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV oferuje doskonały kompromis między warunkami suchymi i mokrymi, pozwalając uzyskać spójne wyniki we wszystkich dyscyplinach.
  • Opony Bridgestone Turanza 6 All Season okazały się nowym produktem, który sprawdza się w każdych warunkach, od suchej nawierzchni po śnieg, i słusznie znalazły się w czołówce wyborów w teście.
  • Opona Vredestein Quatrac Pro Plus spisała się znakomicie zwłaszcza na mokrej nawierzchni, gdzie udało jej się pokonać nawet referencyjną oponę letnią.
  • Opona Uniroyal AllSeasonExpert 2 zachwyciła doskonałą drogą hamowania na śniegu, jednak na suchych drogach ustępuje konkurencji.

Ogólnie rzecz biorąc, test potwierdza, że nowoczesne opony całoroczne mogą zapewnić kierowcom bezpieczeństwo i pewność przez cały rok, ale wybór zależy od priorytetów – czy chodzi o osiągi na suchej, mokrej czy ośnieżonej nawierzchni.

Jeśli nie możesz zdecydować, które opony będą dla Ciebie bardziej odpowiednie, chętnie omówimy z Tobą wybór nowych opon i postaramy się zaproponować najlepszą alternatywę.
W naszym sklepie internetowym znajdą Państwo szeroką gamę różnorodnych opon letnich, zimowych i całorocznych, od klasycznych po prawdziwe opony terenowe, dzięki którym w nietypowym terenie mogą sobie Państwo pozwolić na znacznie więcej niż na zwykłych oponach.

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip
Asteelko

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.