
2025 | 235/55R18 | Całoroczne - Tyre Reviews Test opon całorocznych
Test opon całorocznych 235/55 R18 do SUV-ów według Tyrereviews 2025
Wyniki testów opon
Kolejność
Opona
1. miejsce
2. miejsce
3. miejsce
4. miejsce
Hankook Kinergy 4S 2 X
5. miejsce
6. miejsce
7. miejsce
Westlake All Season Elite Z401
Manewrowanie na sucho [s]
Hamowanie na sucho [m]
Manewrowanie na mokro [s]
Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]
Aquaplaning w linii prostej [Km/h]
Aquaplaning na zakręcie [m/s2]
Manewrowanie na śniegu [s]
Hamowanie na śniegu [m]
Przyczepność na śniegu [s]
Objętość [dB]
Opór toczenia [asd]

Test opon całorocznych 235/55 R18 do SUV-ów według Tyrereviews 2025
Zakup opon całorocznych ma większy sens przed sezonem zimowym, jednak wielu kierowców decyduje się na tę opcję również przed sezonem letnim, gdy nadchodzi pora na wymianę opon. Zawsze jest to lepsze rozwiązanie niż wyczerpanie opon zimowych, co staje się na Słowacji coraz bardziej złym nawykiem. Opony całoroczne nadal stanowią kompromis między oponami letnimi i zimowymi, ale na pewno sprawdzą się latem lepiej niż opony zimowe. Dla tych, którzy chcą bezpiecznie jeździć latem, nawet przy wyższych temperaturach i nie chcą ograniczać swojego stylu jazdy, polecamy opony letnie, które znajdą Państwo również w naszym serwisie oponiarskim w Koszycach. W teście uwzględniono siedem różnych marek opon. Chcielibyśmy wyróżnić nową oponę Nokian SeasonProof 2, pierwszą oponę pochodzącą z ich nowej fabryki, którą ukończono w zeszłym roku, w 2024 roku. Wierzymy, że wszystkie opony Nokian wyprodukowane w 2025 roku będą pochodzić wyłącznie z fabryk Nokian! Przetestowano rozmiar 235/55 R18, który jest powszechny w samochodach SUV i można go znaleźć również w Škodzie Kodiaq, VW Tiguan, Seat Tarraco, Kia Sportage czy Toyota RAV 4, ale też w innych samochodach. Samochodem testowym był VW Tiguan.

Testowane opony
Dla lepszego porównania i przeglądu sytuacji, w testach wykorzystano również opony letnie i zimowe (nordyckie). Wymieniamy wyłącznie marki i modele opon zimowych (Nordyckie – na bardziej ekstremalne warunki zimowe, ale bez kolców!) – Nokian Hakkapeliitta R5 SUV. Nie brali udziału we wszystkich testach, a jedynie w tych, które były charakterystyczne dla ich sezonowości - droga hamowania i prowadzenie, każdy w innym sezonie. Testowano je we wszystkich „porach roku” i na wszystkich nawierzchniach oprócz lodu. Kierowcy korzystają z opon całorocznych przez cały rok, a opony te są szczególnie polecane w regionach, w których zimy nie są bardzo mroźne i śnieżne. Dobrze więc, jeśli dobrze radzą sobie z mokrymi warunkami i aquaplaningiem.
Testowane opony i ich parametry:

Zwróć uwagę na różną głębokość rowków. Tylko Nokian miał rowki powyżej 8 mm, pozostałe opony całoroczne miały wartość poniżej tej wartości. Z pewnością nadają się do jazdy po śniegu, dlatego zalecamy zakup opon całorocznych przed zimą. Jeśli kupisz je przed latem, głębokość rowków zmniejszy się do zimy!
Pełne wyniki i zwycięzca testu – Nokian Seasonproof 2!

Testowanie na mokro
Wykres wyraźnie pokazuje, na których oponach całorocznych nie należy w ogóle wypływać na wodę. Westlake pokazał, jak opony nie powinny zachowywać się w wodzie. Był najsłabszy pod względem hamowania, prowadzenia i aquaplaningu. Kierowca testowy przyznał, że nigdy nie jeździł po wodzie na tak „złych” oponach. Jednak reszta stawki była wyrównana, a różnice niewielkie. Nokian, GoodYear i Hankook okazały się najlepsze pod względem hamowania i prowadzenia.

Jeśli chodzi o aquaplaning, BFGoodrich i Maxxis wypadły dobrze, ale Nokian także pokazał się z dobrej strony. Różnice w aquaplaningu były jednak tak niewielkie, że wszystkim z nich – poza najtańszym Westlake – można przypisać dobre wyniki.
Opona letnia sprawdziła się lepiej latem, chociaż różnice na mokrej nawierzchni nie były aż tak duże. Jeśli chodzi o prowadzenie, różnica wyniosła od 0,5 do 2 sekund (nie licząc najtańszej i najgorszej opony całorocznej), a jeśli chodzi o hamowanie, różnica wyniosła 1,5 metra w porównaniu z najlepszą oponą całoroczną.

Testowanie na sucho
Warunki suche i wiosenne pokazały ciekawą rzecz – w zasadzie nie ma znaczenia, jaką kategorię opon kupisz. Niewielkie różnice między markami w obu kategoriach tylko to potwierdzają. Niestety, najtańsza opona całoroczna nie spełniała tej średniej.
Jeśli mielibyśmy oceniać wyniki na podstawie wyników, to BFGoodrich i Bridgestone wypadły najlepiej w hamowaniu, a Hankook i Maxxis w prowadzeniu. Jednak w chwili pisania tego tekstu różnice były tak niewielkie, że jest to tak naprawdę jedynie papierowy ranking.
Tym razem opona letnia pękła nieco bardziej podczas hamowania, a różnica wyniosła 2,4 metra. Natomiast na torze z trzynastoma zakrętami wynik był niemal identyczny jak w przypadku najlepszego Hankooka.

Testowanie na śniegu
Choć nie zaleca się stosowania opon całorocznych w ekstremalnych warunkach śnieżnych, zasada jest taka, że po założeniu ich na samochód nie myśli się o nich. Opony są po prostu całoroczne, więc jeżdżę na nich przez cały rok i to wszystko.
Testy wykazały, że nasze opony miały podobne wyniki przy hamowaniu i przyspieszaniu, ale jeśli chodzi o prowadzenie, wyniki były już zróżnicowane.
Dobrze wypadły Hankook i Nokian, ale Maxxis i GoodYear pokonały je pod względem przyczepności (na starcie). Gdybyśmy jednak chcieli wyłonić zwycięzcę w tych trzech kategoriach śniegowych, postawilibyśmy na firmę Nokian, która uzyskała najlepszy czas na ośnieżonej trasie, wyprzedzając zajmującego drugie miejsce o 2 sekundy i o 4 sekundy oponę zimową.
Nawiasem mówiąc, opona zimowa oczywiście wygrała we wszystkich testach, i to z większą przewagą niż w warunkach letnich. Jeśli chcesz bezpiecznie jeździć po zaśnieżonych drogach zimą, powinieneś kupić opony zimowe.
Opona Westlake ponownie uzyskała najgorsze wyniki, chociaż różnice pomiędzy pozostałymi oponami były naprawdę niewielkie.

Komfort i wartość
Komfort mierzono już subiektywnie oraz jako wartość w dB dla hałasu. Dodatkowo przeprowadzono test subiektywnej oceny hałasu wewnątrz samochodu, gdyż mierzona wartość miała charakter zewnętrzny.
Ta subiektywna ocena znów okazała się dla wszystkich niemal taka sama, tylko Westlake postanowił się wyróżnić.
Najcichszą oponą okazała się Nokian, tuż za nią znalazł się Hankook. Jednak w subiektywnej ocenie obydwoje uplasowali się w drugiej połowie stawki.
Ogólnie rzecz biorąc możemy jednak stwierdzić, że wszystkie testowane opony wypadły dobrze w teście hałasu i komfortu – z wyjątkiem najtańszej opony.

Wartość mierzono na podstawie oporu toczenia. W tym teście BFGoodrich zwyciężył z doskonałym wynikiem 6,57 kg/t, natomiast Westlake był jedynym, który zdobył tu punkt z wynikiem 6,6 k/t i zajął drugie miejsce. Najwyraźniej producentowi zależy na dobrym przebiegu, dlatego wybiera bardzo twardą mieszankę. Świadczyłyby o tym również słabe wyniki testów.

Która opona całoroczna jest najlepsza?
Możesz wybrać dowolny model spośród testowanych opon - poza Westlake. Jeśli mieszkasz w mieście o łagodniejszym klimacie lub nie jeździsz w ekstremalnych warunkach, zarówno latem, jak i zimą, opony całoroczne są standardowym wyborem. Zalecamy jednak zmniejszenie mocy podczas jazdy, aby nie być zaskoczonym zachowaniem opon.

Jeśli nie możesz zdecydować, które opony będą dla Ciebie bardziej odpowiednie, chętnie omówimy z Tobą wybór nowych opon i postaramy się zaproponować najlepszą alternatywę.
W naszym sklepie internetowym znajdą Państwo szeroką gamę różnorodnych opon letnich, zimowych i całorocznych, od klasycznych po prawdziwe opony terenowe, dzięki którym w nietypowym terenie mogą sobie Państwo pozwolić na znacznie więcej niż w przypadku zwykłych opon.
Chętnie doradzimy w wyborze opon w naszym sklepie stacjonarnym, a wymianę opon możesz wykonać w naszym serwisie oponiarskim.
NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE
Dostępne u nas
Nr 1 w Teście

TEST Doskonały


Porównano
Porównywać
Nowy
Ten model ma już następcę - Pokaż następcę
Dostępność zgodnie ze stanem magazynowym podanym w szczegółach produktu. Cena zawiera podatek VAT.
Doradca
