
2025 | 225/55R18 | Letnie - Tyre Reviews Test opon letnich
Włoski magazyn Al Volante przygotował dla swoich czytelników test letnich opon UHP w rozmiarze 225/55 R18.
Wyniki testów opon
Kolejność
Opona
1. miejsce
2. miejsce
3. miejsce
4. miejsce
5. miejsce
Firestone Roadhawk 2 Enliten
6. miejsce
7. miejsce
Hamowanie na sucho [m]
Manewrowanie na mokro [s]
Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]
Aquaplaning w linii prostej [Km/h]
Aquaplaning na zakręcie [m/s2]
Objętość [dB]
Opór toczenia [asd]

Test opon letnich 225/55 R18 w kategorii Touring
Włoski magazyn Al Volante przygotował dla swoich czytelników test letnich opon UHP w rozmiarze 225/55 R18, które nadają się do samochodów SUV, ale można je również stosować w samochodach Touring, jeśli wolisz wyższą ścianę boczną opony, która chroni Cię przed uszkodzeniami podczas jazdy po nieutwardzonych drogach.
Głównym bohaterem jest oczywiście włoska opona letnia Pirelli Cinturato C3, która jest nowością tego lata. Drugą nowością w teście jest Michelin Primacy 5. Sprawdźmy, jak wypadł ich pojedynek.
Test jest nieco okrojony i nie obejmuje tak wielu kategorii, do których jesteśmy przyzwyczajeni, jednak najważniejsze z nich, takie jak hamowanie i opór toczenia, oczywiście są dostępne.
Wśród opon letnich klasy premium znalazła się również Hankook Ventus Prime 4, która wciąż plasuje się w klasie średniej, ale my również uważamy je za premium - i to również jest nowość na lato 2025. A dla porównania dodano tanią chińską oponę Austone Athena SP 303.
Porównanie najlepszych i najgorszych wyników:
W każdym razie zalecamy zapoznanie się z indywidualnymi wynikami każdej opony we wszystkich testowanych kategoriach. Naszym zdaniem wszystkie testowane opony letnie są bardzo dobre i polecamy je jako opony letnie do Waszych pojazdów. Oczywiście chińskie opony Austone nie kwalifikują się do tej rekomendacji, ale jeśli jesteś zmuszony wybrać tanie opony, Austone również spełnią swoje zadanie, musisz tylko zmniejszyć osiągi przy większych prędkościach i stylu jazdy.

Klasyfikacja i wyniki testów końcowych:

Susza
Na suchej nawierzchni testowano jedynie drogę hamowania od 100 km/h do 10 km/h. Najlepiej wypadł Continental PremiumContact 7 o długości 36,6 m. Tuż za nim znalazły się Pirelli Cinturato C3 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, obydwa o długości 36,9 metra. Najgorszy wynik uzyskał Austone, który uzyskał 40,6 metra, co stanowi różnicę 4 metrów w porównaniu do pierwszego Continentala.

Mokry
Przeprowadzono szereg testów na mokrej nawierzchni, ponieważ na wodzie opony najczęściej zachowują się w sposób niekontrolowany.
Podczas hamowania z prędkości 80 km/h do 10 km/h, Continental PremiumContact 7 ponownie okazał się najlepszy – odległość hamowania wyniosła 28,7 m. za nimi uplasowały się Pirelli Cinturato C3 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 o tym samym rozstawie kół wynoszącym 29,4 m. Za nimi, z minimalnymi odstępami kilkudziesięciu centymetrów, znalazły się Michelin Primacy 5, Hankook Ventus Prime 4 i Firestone Roadhawk 2 ENLITEN. Auston znów wyróżnia się długością 32,8 m, czyli o 4 metry więcej niż pierwszy Continental.
Jeśli chodzi o prowadzenie, Pirelli w końcu pokazało, na co je stać. Zajęła pierwsze miejsce, wyprzedzając Goodyeara na drugim miejscu i Continentala na trzecim. Auston wciąż nie był przekonany, czy może być lepszy od opony klasy premium i zajął ostatnie miejsce z różnicą prawie 10 sekund na okrążenie.

Aquaplaning był kiedyś testem, w którym nawet tanie opony znajdowały się w dobrych miejscach. Tym razem się nie udało i Austone znalazł się na końcu klasyfikacji zarówno w teście jazdy na prostych, jak i na bokach. Jednak Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 wypadł znakomicie, wygrywając oba testy aquaplaningu. Pirelli Cinturato C3 utrzymało drugie miejsce w obu testach.

Komfort i wartość
Komfort oceniano wyłącznie na podstawie hałasu drogowego. Najcichszą oponą letnią okazała się Michelin Primacy 5 z poziomem hałasu 70,6 dB. Na drugim miejscu znalazł się Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 z niemal identycznym wynikiem 70,8 dB. Na ostatnim miejscu znalazł się tym razem nie Austone, a Hankook Ventus Prime 4. Można powiedzieć, że ku zaskoczeniu wszystkich, Hankook miał w przeszłości problemy z hałasem. Mamy nadzieję, że nowa opona letnia okazała się w tym teście głośna tylko.
Mogłoby się zdarzyć, że kierowcy po wymianie opon wracaliby do serwisu oponiarskiego, aby narzekać na hałas, co nie przyniosłoby korzyści marce.
Wartość ta została zmierzona, jak zwykle, na podstawie oporu toczenia. Najlepszy wynik osiągnął Firestone Roadhawk 2, którego wartość wyniosła 6,8 kg/t. Nasza tania opona Austone nie zajęła ostatniego miejsca, ale została „pokonana” przez Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, która uzyskała najgorszy wynik 8,7 kg/t.

Jakie są najlepsze opony letnie 225/55 R18?
Zgodnie z wynikami testu, Pirelli Cinturato C3 zostało ocenione przez magazyn jako opona dobrze zrównoważona zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Wyniki dotyczące hałasu i oporu toczenia plasują go na trzecim miejscu, ale nadal jest to wynik doskonały i ogólnie rzecz biorąc jest to doskonały wybór w tej kategorii.
Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 i Continental PremiumContact 7 znalazły się na drugim i trzecim miejscu, ale nie zwracajmy uwagi na kolejność. Trudno byłoby znaleźć tak dobre opony letnie jak te dwie. Doskonałe właściwości hamowania, prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, a także dobre wyniki w zakresie hałasu i oporów toczenia to tylko dowody na to, że nie popełnisz błędu, jeśli wybierzesz je w warsztacie wulkanizacyjnym i zamontujesz w swoim samochodzie.
Opona Michelin Primacy 5 przez większość czasu utrzymywała się w środku stawki, zajmując pierwsze miejsce pod względem komfortu i stosunku jakości do ceny. Może to oznaczać, że francuski producent skupia się bardziej na trwałości i cichej pracy opony niż na poprawie właściwości jezdnych.
Firestone Roadhawk 2 i Hankook Ventus Prime 4 znalazły się na końcu stawki, a Hankook został nieco w tyle. Jest to dziwne, ponieważ w poprzednich testach plasowało się w pierwszej czwórce i często pokonywało marki premium. Firestone zdołał wygrać z Michelin w kwestii oporów toczenia, co jest naprawdę solidnym wynikiem. Wygląda na to, że technologia Enliten, którą otrzymali od Bridgestone, działa dobrze.
Austone Athena SP-303 zajął ostatnie miejsce. Choć może się wydawać, że to uszkodzona opona, biorąc pod uwagę jej cenę, nie jest to aż tak złe rozwiązanie. Owszem, ma dłuższą drogę hamowania i wolniejszy czas jazdy po torze, ale jest znacznie tańszy, a z pewnością są właściciele pojazdów, których nie stać na droższe opony. Opona gorszej jakości nie jest aż tak dużym problemem jak nieodpowiedzialna jazda na takiej oponie.
Jeśli nie możesz zdecydować, które opony będą dla Ciebie bardziej odpowiednie, chętnie omówimy z Tobą wybór nowych opon i postaramy się zaproponować najlepszą alternatywę.
W naszym sklepie internetowym znajdą Państwo szeroką gamę różnorodnych opon letnich, zimowych i całorocznych, od klasycznych po prawdziwe opony terenowe, dzięki którym w nietypowym terenie mogą sobie Państwo pozwolić na znacznie więcej niż w przypadku zwykłych opon.
NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE
Dostępne u nas
Nr 1 w Teście

TEST Doskonały


Porównano
Porównywać
Nowy
Ten model ma już następcę - Pokaż następcę
Dostępność zgodnie ze stanem magazynowym podanym w szczegółach produktu. Cena zawiera podatek VAT.
Doradca
