18 rok na rynku 18

Sklep internetowy - Oponyoryginalne.pl
Pn-Pt: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
TyreReviews

2025 | 225/50R17 | Lato - Recenzje opon Test opon letnich

2025 225/50 R17

Nowa letnia opona z naciskiem na komfort trafia na rynek, Pirelli Cinturato C3! Aby dowiedzieć się, jak dobra jest ta nowa opona, przetestowaliśmy ją w porównaniu z niektórymi z jej głównych konkurentów, Michelin i Continental. Dodaliśmy również kilka nowych opon, których wcześniej nie testowaliśmy.

Wyniki testów opon

Kolejność

Opona

7. miejsce

Goodtrip GR 66

Manewrowanie na sucho [s]

Hamowanie na sucho [m]

Manewrowanie na mokro [s]

Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]

Aquaplaning w linii prostej [Km/h]

Aquaplaning na zakręcie [m/s2]

Objętość [dB]

Opór toczenia [asd]

85.61
34.13
106.63
24.96
95.7
2.6
71.9
7.7
85.73
34.65
107.14
24.61
98.1
2.57
73.2
7.72
86.57
34.43
106.28
25.79
95.2
2.55
70.9
7.78
85.54
34.21
105.18
25.47
95.5
2.27
71.2
7.77
86.43
35.22
109.92
27.16
97.7
2.58
71.1
7.57
86.22
35.27
108.05
27.57
92.1
2.47
72.6
7.31
87.4
37.09
116.72
34
88.2
2.35
72.8
7.94

Warunki suche:

Test prowadzenia na suchej nawierzchni oceniał precyzję i przewidywalność kierowania, a nie tylko czasy okrążeń. Firestone był przewidywalny, ale tracił przyczepność tylnej osi przy wyższych prędkościach. Vredestein był sprężysty i niedokładny, chociaż miał dobrą przyczepność. Falken wydawał się sportowy i stabilny.

Z pierwszej trójki (Conti, Michelin, Pirelli) Conti miało najszybsze kierowanie, ale wydawało się nieco elastyczne. Michelin i Pirelli były stabilne i miały doskonałą przyczepność. Pirelli wygrało, ponieważ miało lepszy czas okrążenia.

Wybór spośród trzech najlepszych opon, które składały się z Conti, Michelin i Pirelli, był dość trudny. Conti miała najszybsze kierowanie, ale wydawała się nieco elastyczna w tym rozmiarze, podczas gdy zarówno Michelin, jak i Pirelli były bardzo stabilne, zrównoważone, dojrzałe i miały doskonałą przyczepność.

Subiektywnie rzecz biorąc, bardzo trudno było wskazać faworyta – opony Michelin i Pirelli, ale ponieważ Pirelli było szybsze na okrążenie, wygrało.

Obsługa na sucho.png

Opona Pirelli Cinturato C3 potrzebowała zaledwie 34,13 metra, aby zatrzymać się przy prędkości 100 km/h, natomiast Goodtrip GR 66 potrzebował prawie 3 metrów więcej, tj. 37,09 metra.

Suche hamowanie.png

Warunki wilgotne:

Testy na mokro ujawniły znaczące różnice między oponami. Goodtrip wykazał słabą przyczepność i nie jest zalecany do jazdy na mokrej nawierzchni. Michelin Primacy 4+ wydaje się bezpieczna, ale jej wiek pokazuje zmniejszoną przyczepność. Pięć najlepszych opon – Firestone, Continental, Pirelli, Vredestein i Falken – osiągnęło bardzo podobne wyniki, z różnicami mniejszymi niż 3%. Firestone była łatwa w prowadzeniu i stabilna, Continental miała wysoką przyczepność, ale niezrównoważony balans. Pirelli wyróżniała się doskonałym prowadzeniem i dobrym balansem. Vredestein miała wysoką przyczepność, ale wolniej reagowała, a Falken osiągnęła najszybszy czas z wysoką przyczepnością i dobrą odpornością na głęboką wodę.

obsługa-na-mokro.png

Bardzo wyrównany test prowadzenia. Zobaczymy, czy hamowanie może mieć większe znaczenie!

Continental PremiumContact 7 zademonstrował swoje możliwości na mokrej nawierzchni, zatrzymując się na zaledwie 24,61 metra z prędkości 80 km/h. Goodtrip GR 66 potrzebował 9,4 metra więcej, aby się zatrzymać, co łącznie dało 34 metry – znacząca różnica w bezpieczeństwie między najlepszym a najgorszym.

hamowanie-na-mokro.png

Opona Continental PremiumContact 7 utrzymywała przyczepność do prędkości 98,1 km/h, zanim wystąpiło zjawisko aquaplaningu, natomiast Goodtrip GR 66 straciła kontrolę przy prędkości 88,2 km/h.

prosto-aqua.png

Pirelli Cinturato C3 osiągnęły najwyższą przyczepność aquaplaningową na zakrętach na poziomie 2,6 m/s², podczas gdy Falken uzyskał zaledwie 2,27 m/s². W przeciwieństwie do innych testów na mokrej nawierzchni Goodtrip nie był tutaj najgorszy.

zakrzywiony-aquaplaning.png

Komfort:

Michelin Primacy 4+ prowadził w ocenie komfortu z idealnym wynikiem 10/10. Goodtrip GR 66 uzyskał najniższą ocenę 7/10, wydając się nieco szorstką na wszystkich nierównościach. Vredestein Ultrac była najcichszą testowaną oponą z wynikiem 70,9 dB, podczas gdy Continental PremiumContact 7 była najgłośniejsza z wynikiem 73,2 dB.

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip
Asteelko

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.