18 rok na rynku 18

Sklep internetowy - Oponyoryginalne.pl
Pn-Pt: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
TyreReviews

2025 | 225/50R17 | Lato - Recenzje opon Test opon letnich

2025 225/50 R17

Nowa letnia opona z naciskiem na komfort trafia na rynek, Pirelli Cinturato C3! Aby dowiedzieć się, jak dobra jest ta nowa opona, przetestowaliśmy ją w porównaniu z niektórymi z jej głównych konkurentów, Michelin i Continental. Dodaliśmy również kilka nowych opon, których wcześniej nie testowaliśmy.

Wyniki testów opon

* Kliknij kategorie, aby posortować

Kolejność

Opona

reset

Manewrowanie na sucho
[s]
(najniższy najlepszy)

Hamowanie na sucho
[m]
(najniższy najlepszy)

Manewrowanie na mokro
[s]
(najniższy najlepszy)

Hamowanie na mokrej nawierzchni
[m]
(najniższy najlepszy)

Aquaplaning w linii prostej
[Km/h]
(najwyższy najlepszy)

Aquaplaning na zakręcie
[m/s2]
(najwyższy najlepszy)

Objętość
[dB]
(najniższy najlepszy)

Opór toczenia
[asd]
(najniższy najlepszy)

85.61
34.13
106.63
24.96
95.7
2.6
71.9
7.7
85.73
34.65
107.14
24.61
98.1
2.57
73.2
7.72
86.57
34.43
106.28
25.79
95.2
2.55
70.9
7.78
85.54
34.21
105.18
25.47
95.5
2.27
71.2
7.77
86.43
35.22
109.92
27.16
97.7
2.58
71.1
7.57
86.22
35.27
108.05
27.57
92.1
2.47
72.6
7.31
87.4
37.09
116.72
34
88.2
2.35
72.8
7.94

Warunki suche:

Test prowadzenia na suchej nawierzchni oceniał precyzję i przewidywalność kierowania, a nie tylko czasy okrążeń. Firestone był przewidywalny, ale tracił przyczepność tylnej osi przy wyższych prędkościach. Vredestein był sprężysty i niedokładny, chociaż miał dobrą przyczepność. Falken wydawał się sportowy i stabilny.

Z pierwszej trójki (Conti, Michelin, Pirelli) Conti miało najszybsze kierowanie, ale wydawało się nieco elastyczne. Michelin i Pirelli były stabilne i miały doskonałą przyczepność. Pirelli wygrało, ponieważ miało lepszy czas okrążenia.

Wybór spośród trzech najlepszych opon, które składały się z Conti, Michelin i Pirelli, był dość trudny. Conti miała najszybsze kierowanie, ale wydawała się nieco elastyczna w tym rozmiarze, podczas gdy zarówno Michelin, jak i Pirelli były bardzo stabilne, zrównoważone, dojrzałe i miały doskonałą przyczepność.

Subiektywnie rzecz biorąc, bardzo trudno było wskazać faworyta – opony Michelin i Pirelli, ale ponieważ Pirelli było szybsze na okrążenie, wygrało.

Obsługa na sucho.png

Opona Pirelli Cinturato C3 potrzebowała zaledwie 34,13 metra, aby zatrzymać się przy prędkości 100 km/h, natomiast Goodtrip GR 66 potrzebował prawie 3 metrów więcej, tj. 37,09 metra.

Suche hamowanie.png

Warunki wilgotne:

Testy na mokro ujawniły znaczące różnice między oponami. Goodtrip wykazał słabą przyczepność i nie jest zalecany do jazdy na mokrej nawierzchni. Michelin Primacy 4+ wydaje się bezpieczna, ale jej wiek pokazuje zmniejszoną przyczepność. Pięć najlepszych opon – Firestone, Continental, Pirelli, Vredestein i Falken – osiągnęło bardzo podobne wyniki, z różnicami mniejszymi niż 3%. Firestone była łatwa w prowadzeniu i stabilna, Continental miała wysoką przyczepność, ale niezrównoważony balans. Pirelli wyróżniała się doskonałym prowadzeniem i dobrym balansem. Vredestein miała wysoką przyczepność, ale wolniej reagowała, a Falken osiągnęła najszybszy czas z wysoką przyczepnością i dobrą odpornością na głęboką wodę.

obsługa-na-mokro.png

Bardzo wyrównany test prowadzenia. Zobaczymy, czy hamowanie może mieć większe znaczenie!

Continental PremiumContact 7 zademonstrował swoje możliwości na mokrej nawierzchni, zatrzymując się na zaledwie 24,61 metra z prędkości 80 km/h. Goodtrip GR 66 potrzebował 9,4 metra więcej, aby się zatrzymać, co łącznie dało 34 metry – znacząca różnica w bezpieczeństwie między najlepszym a najgorszym.

hamowanie-na-mokro.png

Opona Continental PremiumContact 7 utrzymywała przyczepność do prędkości 98,1 km/h, zanim wystąpiło zjawisko aquaplaningu, natomiast Goodtrip GR 66 straciła kontrolę przy prędkości 88,2 km/h.

prosto-aqua.png

Pirelli Cinturato C3 osiągnęły najwyższą przyczepność aquaplaningową na zakrętach na poziomie 2,6 m/s², podczas gdy Falken uzyskał zaledwie 2,27 m/s². W przeciwieństwie do innych testów na mokrej nawierzchni Goodtrip nie był tutaj najgorszy.

zakrzywiony-aquaplaning.png

Komfort:

Michelin Primacy 4+ prowadził w ocenie komfortu z idealnym wynikiem 10/10. Goodtrip GR 66 uzyskał najniższą ocenę 7/10, wydając się nieco szorstką na wszystkich nierównościach. Vredestein Ultrac była najcichszą testowaną oponą z wynikiem 70,9 dB, podczas gdy Continental PremiumContact 7 była najgłośniejsza z wynikiem 73,2 dB.

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.