18 rok na rynku 18

Sklep internetowy - Oponyoryginalne.pl
Pn-Pt: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
Auto Zeitung

2025 | 225/45R18 | Lato - test opon letnich Auto Zeitung

2025 225/45 R18

Nasz test opon letnich 2025 pomoże Ci znaleźć najlepsze wzory bieżnika.

Wyniki testów opon

Hamowanie na sucho [m]

Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]

Aquaplaning w linii prostej [Km/h]

Aquaplaning na zakręcie [m/s2]

Objętość [dB]

Opór toczenia [asd]

33.3
43.3
75.9
11.13
68
8.35
33.6
41.8
73.2
11.52
70
8.25
33
42.5
73.7
11.11
70
10.15
33.5
44.4
75.7
11.2
71
8.85
33.9
45.2
73
11.18
69
8.6
35
47.3
76.6
11.71
68
8.85
36.1
52
74.7
11.93
69
9.05
36.9
52.7
70.8
12.58
67
7.35

Test opon letnich 2025:

Nie wszystkie opony są już takie same. Różnice w kosztach między cenowym hitem a oponami premium są ogromne, podobnie jak różnice w wydajności i trwałości wzorów bieżnika. W tym sezonie przyjrzymy się bliżej dziesięciu aktualnym oponom UHP (tutaj znajdują się kryteria testu opon AUTO ZEITUNG), zaczynając od dwóch prawdziwych cenowych hitów z Chin, Mastersteel Super Sport 2 i Triangle EffeXSport TH202, poprzez opony wysokiej jakości z uczciwą ceną Falken Azenis FK520, Toyo Proxes Sport 2 i Vredestein Ultrac Pro, po drogie produkty premium Bridgestone Potenza Sport, Continental PremiumContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Michelin Pilot Sport 5 i Pirelli P Zero. Ściśle rzecz biorąc, opony Continental niekoniecznie należą do segmentu UHP, ale zostały zaprojektowane jako opony turystyczne. Jednak w naszym teście opon letnich 2024 (tutaj znajdziesz pełne wyniki) wypadły tak dobrze i wykazały się taką dynamiką, że powinny odnieść sukces również w tych warunkach.

Hamowanie na mokrym asfalcie:

Jak dokładna jest ta ocena, podkreśla Continental PremiumContact 7 podczas naszego testu opon letnich 2025 na mokrym asfalcie: Nawet w zawodach UHP ma najkrótszą drogę hamowania (to przybliżony wzór obliczeniowy) ze 100 km/h wynoszącą 41,8 m i zachwyca przewidywalnym i bezpiecznym prowadzeniem. Oznacza to, że osiąga taką samą liczbę punktów na mokrej nawierzchni jak Bridgestone, który dominuje w tej dyscyplinie od lat. Japończyk hamuje nieco gorzej, ale oferuje jeszcze większe wsparcie boczne i bardziej sportowe właściwości. Goodyear traci zaledwie jeden punkt, co pozwala mu najszybciej pokonać obwód prowadzenia, a także osiąga silne hamowanie. To już trochę wyróżnia tych trzech kandydatów na tle konkurencji, podczas gdy dwie chińskie marki ujawniają znaczące słabości. W szczególności Mastersteel, który był najtańszą oponą tej specyfikacji na rynku w momencie zakupu, zawodzi we wszystkich dyscyplinach i stale znajduje się w ogonie w teście opon letnich 2025. W samym teście hamowania ma o 10,9 m dłuższą drogę hamowania niż Conti – co odpowiada prędkości resztkowej ponad 45 km/h. Triangle EffeXSport TH202 również rozczarował całkowitą drogą hamowania wynoszącą 52 m, ale poza tym wypadł z niej stosunkowo przyzwoicie. Niemniej jednak: w deszczu również nie jest dobrym wyborem.

Gemini_Generated_Image_tizdtstizdtstizd.jpg

Bridgestone, Continental i Goodyear przekonują na mokrej nawierzchni: Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni opon Bridgestone Potenza Sport, a także Continental i Goodyear, jest szczególnie widoczna w różnicy w porównaniu z bieżnikami opon Michelin i Pirelli P Zero, które, choć same w sobie osiągają dobre wyniki, nie osiągają poziomu najwyższej grupy. Opony Falken, Toyo i Vredestein wykazują znacznie gorszą przyczepność na mokrej nawierzchni, co skutkuje dłuższą drogą hamowania w bezpośrednim porównaniu. Jednak opona Vredestein osiąga nawet najlepszy wynik pod względem ochrony przed aquaplaningiem (jak zapobiegać wypadkom spowodowanym aquaplaningiem). Podczas testu na suchym torze Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 przejmuje prowadzenie i zachwyca absolutnie bezbłędnym zachowaniem nawet w ekstremalnych sytuacjach. Jest również mocna podczas hamowania i wyróżnia się przyzwoitym komfortem toczenia. Continental oczywiście dodaje coś ekstra i toczy się najgładziej. Ponieważ przekonuje mocnymi wynikami nawet na suchym asfalcie, dotrzymuje kroku Goodyearowi.

Gemini_Generated_Image_ibxbv0ibxbv0ibxb.jpg

Porównanie

Michelin zbliża się i zapewnia sobie trzecie miejsce na suchych drogach w teście opon letnich 2025. Pirelli podąża za nim, którego opór toczenia poprawił się od czasu ostatniej rewizji. Bridgestone z kolei osiąga najkrótszą drogę hamowania i prezentuje się jako znacząco sportowy. Jednak ta cecha ogranicza komfort, a pod względem efektywności energetycznej opona ma czerwoną flagę. Toyo Proxes Sport 2 jest równie dobra na suchych drogach i zachwyca zwinnością, co zapewnia jej najszybszy czas okrążenia. Falken Azenis FK520 i Vredestein radzą sobie dobrze, ale nie górują. Dwie chińskie opony dowodzą, że niska cena (jak oszczędzać przy zakupie opon) sama w sobie nie mówi wszystkiego o ekonomii. Mastersteel Super Sport 2 wykazuje potencjał oszczędności dzięki bardzo niskiemu współczynnikowi oporu toczenia (jak oszczędzać paliwo i pieniądze podczas jazdy samochodem), ale niski przebieg rekompensuje tę przewagę. Triangle zużywa się jeszcze szybciej, dlatego jest polecany tylko w ograniczonym zakresie jako „tania” alternatywa. Ponieważ te dwie opony mają znacznie mniejszą przyczepność i dłuższą drogę hamowania, plasują się na ostatnim miejscu.

Opony klasy premium wyraźnie prowadzą w teście opon letnich:

Goodyear okazuje się być najbardziej zrównoważoną oponą, przyjazną dla środowiska i portfela dzięki niskiemu zużyciu, dużemu przebiegowi, dobrym wartościom oporu toczenia i, co nie mniej ważne, niskiemu poziomowi hałasu zewnętrznego. Michelin Pilot Sport 5 wyróżnia się również, jak to typowe dla tej marki, niskim zużyciem i dużym przebiegiem, ale jest trochę głośna i ma średnie opory toczenia. Continental i Falken osiągają porównywalne wyniki, podczas gdy Vredestein Ultrac Pro zachwyca cichym toczeniem. W końcu Mastersteel jest najcichszą oponą w teście, ale to nie ukrywa jej słabości. Gdy zsumujemy wszystkie aspekty, dominują opony premium, na czele z Goodyearem, który zachwyca zarówno wydajnością, jak i zrównoważonym rozwojem. Ale Conti, Bridgestone, a także Michelin i Pirelli również zasługują na naszą rekomendację.

Jak testowaliśmy:

  • Zakup opon: Wszystkie opony kupujemy sami, aby zagwarantować taką samą jakość jak klientom.
  • Miejsce testowe: Testy odbywają się na torze Bridgestone EUPG we Włoszech, który oferuje różnego rodzaju tory testowe.
  • Ocena subiektywna: Oprócz pomiarów obiektywnych, oceniamy również cechy subiektywne, takie jak bezpieczeństwo jazdy.
  • Testy laboratoryjne: Opony poddawane są testom prędkości, oporu toczenia, zużycia i przebiegu.

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip
Asteelko

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.