
2025 | 225/45R18 | Lato - test opon letnich Auto Zeitung
Nasz test opon letnich 2025 pomoże Ci znaleźć najlepsze wzory bieżnika.
Wyniki testów opon
Kolejność
Opona
1. miejsce
2. miejsce
3. miejsce
4. miejsce
5. miejsce
6. miejsce
7. miejsce
8. miejsce
Mastersteel Super Sport 2
Hamowanie na sucho [m]
Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]
Aquaplaning w linii prostej [Km/h]
Aquaplaning na zakręcie [m/s2]
Objętość [dB]
Opór toczenia [asd]
Test opon letnich 2025:
Nie wszystkie opony są już takie same. Różnice w kosztach między cenowym hitem a oponami premium są ogromne, podobnie jak różnice w wydajności i trwałości wzorów bieżnika. W tym sezonie przyjrzymy się bliżej dziesięciu aktualnym oponom UHP (tutaj znajdują się kryteria testu opon AUTO ZEITUNG), zaczynając od dwóch prawdziwych cenowych hitów z Chin, Mastersteel Super Sport 2 i Triangle EffeXSport TH202, poprzez opony wysokiej jakości z uczciwą ceną Falken Azenis FK520, Toyo Proxes Sport 2 i Vredestein Ultrac Pro, po drogie produkty premium Bridgestone Potenza Sport, Continental PremiumContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Michelin Pilot Sport 5 i Pirelli P Zero. Ściśle rzecz biorąc, opony Continental niekoniecznie należą do segmentu UHP, ale zostały zaprojektowane jako opony turystyczne. Jednak w naszym teście opon letnich 2024 (tutaj znajdziesz pełne wyniki) wypadły tak dobrze i wykazały się taką dynamiką, że powinny odnieść sukces również w tych warunkach.
Hamowanie na mokrym asfalcie:
Jak dokładna jest ta ocena, podkreśla Continental PremiumContact 7 podczas naszego testu opon letnich 2025 na mokrym asfalcie: Nawet w zawodach UHP ma najkrótszą drogę hamowania (to przybliżony wzór obliczeniowy) ze 100 km/h wynoszącą 41,8 m i zachwyca przewidywalnym i bezpiecznym prowadzeniem. Oznacza to, że osiąga taką samą liczbę punktów na mokrej nawierzchni jak Bridgestone, który dominuje w tej dyscyplinie od lat. Japończyk hamuje nieco gorzej, ale oferuje jeszcze większe wsparcie boczne i bardziej sportowe właściwości. Goodyear traci zaledwie jeden punkt, co pozwala mu najszybciej pokonać obwód prowadzenia, a także osiąga silne hamowanie. To już trochę wyróżnia tych trzech kandydatów na tle konkurencji, podczas gdy dwie chińskie marki ujawniają znaczące słabości. W szczególności Mastersteel, który był najtańszą oponą tej specyfikacji na rynku w momencie zakupu, zawodzi we wszystkich dyscyplinach i stale znajduje się w ogonie w teście opon letnich 2025. W samym teście hamowania ma o 10,9 m dłuższą drogę hamowania niż Conti – co odpowiada prędkości resztkowej ponad 45 km/h. Triangle EffeXSport TH202 również rozczarował całkowitą drogą hamowania wynoszącą 52 m, ale poza tym wypadł z niej stosunkowo przyzwoicie. Niemniej jednak: w deszczu również nie jest dobrym wyborem.

Bridgestone, Continental i Goodyear przekonują na mokrej nawierzchni: Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni opon Bridgestone Potenza Sport, a także Continental i Goodyear, jest szczególnie widoczna w różnicy w porównaniu z bieżnikami opon Michelin i Pirelli P Zero, które, choć same w sobie osiągają dobre wyniki, nie osiągają poziomu najwyższej grupy. Opony Falken, Toyo i Vredestein wykazują znacznie gorszą przyczepność na mokrej nawierzchni, co skutkuje dłuższą drogą hamowania w bezpośrednim porównaniu. Jednak opona Vredestein osiąga nawet najlepszy wynik pod względem ochrony przed aquaplaningiem (jak zapobiegać wypadkom spowodowanym aquaplaningiem). Podczas testu na suchym torze Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 przejmuje prowadzenie i zachwyca absolutnie bezbłędnym zachowaniem nawet w ekstremalnych sytuacjach. Jest również mocna podczas hamowania i wyróżnia się przyzwoitym komfortem toczenia. Continental oczywiście dodaje coś ekstra i toczy się najgładziej. Ponieważ przekonuje mocnymi wynikami nawet na suchym asfalcie, dotrzymuje kroku Goodyearowi.

Porównanie
Michelin zbliża się i zapewnia sobie trzecie miejsce na suchych drogach w teście opon letnich 2025. Pirelli podąża za nim, którego opór toczenia poprawił się od czasu ostatniej rewizji. Bridgestone z kolei osiąga najkrótszą drogę hamowania i prezentuje się jako znacząco sportowy. Jednak ta cecha ogranicza komfort, a pod względem efektywności energetycznej opona ma czerwoną flagę. Toyo Proxes Sport 2 jest równie dobra na suchych drogach i zachwyca zwinnością, co zapewnia jej najszybszy czas okrążenia. Falken Azenis FK520 i Vredestein radzą sobie dobrze, ale nie górują. Dwie chińskie opony dowodzą, że niska cena (jak oszczędzać przy zakupie opon) sama w sobie nie mówi wszystkiego o ekonomii. Mastersteel Super Sport 2 wykazuje potencjał oszczędności dzięki bardzo niskiemu współczynnikowi oporu toczenia (jak oszczędzać paliwo i pieniądze podczas jazdy samochodem), ale niski przebieg rekompensuje tę przewagę. Triangle zużywa się jeszcze szybciej, dlatego jest polecany tylko w ograniczonym zakresie jako „tania” alternatywa. Ponieważ te dwie opony mają znacznie mniejszą przyczepność i dłuższą drogę hamowania, plasują się na ostatnim miejscu.
Opony klasy premium wyraźnie prowadzą w teście opon letnich:
Goodyear okazuje się być najbardziej zrównoważoną oponą, przyjazną dla środowiska i portfela dzięki niskiemu zużyciu, dużemu przebiegowi, dobrym wartościom oporu toczenia i, co nie mniej ważne, niskiemu poziomowi hałasu zewnętrznego. Michelin Pilot Sport 5 wyróżnia się również, jak to typowe dla tej marki, niskim zużyciem i dużym przebiegiem, ale jest trochę głośna i ma średnie opory toczenia. Continental i Falken osiągają porównywalne wyniki, podczas gdy Vredestein Ultrac Pro zachwyca cichym toczeniem. W końcu Mastersteel jest najcichszą oponą w teście, ale to nie ukrywa jej słabości. Gdy zsumujemy wszystkie aspekty, dominują opony premium, na czele z Goodyearem, który zachwyca zarówno wydajnością, jak i zrównoważonym rozwojem. Ale Conti, Bridgestone, a także Michelin i Pirelli również zasługują na naszą rekomendację.
Jak testowaliśmy:
- Zakup opon: Wszystkie opony kupujemy sami, aby zagwarantować taką samą jakość jak klientom.
- Miejsce testowe: Testy odbywają się na torze Bridgestone EUPG we Włoszech, który oferuje różnego rodzaju tory testowe.
- Ocena subiektywna: Oprócz pomiarów obiektywnych, oceniamy również cechy subiektywne, takie jak bezpieczeństwo jazdy.
- Testy laboratoryjne: Opony poddawane są testom prędkości, oporu toczenia, zużycia i przebiegu.
NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE
Dostępne u nas
Nr 1 w Teście

TEST Doskonały


Porównano
Porównywać
Nowy
Ten model ma już następcę - Pokaż następcę
Dostępność zgodnie ze stanem magazynowym podanym w szczegółach produktu. Cena zawiera podatek VAT.
Doradca
