18 rok na rynku 18

Sklep internetowy - Oponyoryginalne.pl
Pn-Pt: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
ADAC

2025 | 225/45R17 | Całoroczne - Test opon całorocznych ADAC

2025 225/45 R17

Test opon całorocznych ADAC 2025 (225/45 R17) : zużycie, emisja spalin i osiągi
Znany niemiecki automobilklub ADAC prezentuje szczegółowy test opon całorocznych na rok 2025 w popularnym rozmiarze 225/45 R17 . Zawiera on kluczowe testy dotyczące zużycia, zużycia paliwa i właściwości jezdnych. Model Michelin CrossClimate 3 nie był jeszcze dostępny w momencie przeprowadzania testu.

Wyniki testów opon

* Kliknij kategorie, aby posortować

Hamowanie na sucho
[m]
(najniższy najlepszy)

Hamowanie na mokrej nawierzchni
[m]
(najniższy najlepszy)

Aquaplaning w linii prostej
[Km/h]
(najwyższy najlepszy)

Aquaplaning na zakręcie
[m/s2]
(najwyższy najlepszy)

Hamowanie na śniegu
[m]
(najniższy najlepszy)

Przyczepność na śniegu
[N]
(najwyższy najlepszy)

Hamowanie na lodzie
[m]
(najniższy najlepszy)

Objętość
[dB]
(najniższy najlepszy)

42.8
33.2
74.9
2.7
9.1
241
14.7
72.7
40.8
31.3
73
2.5
9.2
245
15.6
72.3
38
32.5
78.3
2.8
9.8
245
15.4
72.6
38.5
31.6
78.5
2.7
9.6
240
15.5
73.3
38.9
33.6
76
2.5
9
257
14.8
72
43.2
33.7
75.3
2.6
9.2
246
14.8
72.4
39.3
34.3
77.1
2.6
9.3
250
15.3
72.2
43.9
34.1
75.7
2.8
9.5
227
15.7
72.6
43.1
33.4
70.6
2.3
9.6
224
16.5
71.9
45.3
35.6
73.3
2.6
9
244
15.5
74.5
40.6
33.6
71.7
1.9
9
249
14.2
71.1
41.9
37.6
70.4
2
9.2
245
15.2
72.2
44.7
36.6
75.4
2.8
9.6
216
18.7
73.5
42.2
39.1
66.4
1.8
9.4
237
14.7
72.6
42.2
42.6
65.6
1.9
9.6
231
15.4
71.9
43.9
36.3
76
2.7
12.5
173
18.2
73.2

Wyniki testu opon całorocznych ADAC 2025: Goodyear ponownie dominował.

W najnowszym teście opon całorocznych ADAC 2025, Goodyear, Continental i Pirelli ponownie znalazły się w czołówce. Test był interesujący pod względem trwałości opony Pirelli Cinturato All Season SF3, która niemal dorównała oponie Michelin CrossClimate 2 i przewyższyła oponę Bridgestone Turanza All Season 6. Jednak żadna z opon nie osiągnęła tak wyjątkowego wyniku zużycia, jak Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, która pozostaje punktem odniesienia pod względem trwałości.

ADAC publikuje tylko część danych, ale bardziej szczegółową analizę można znaleźć bezpośrednio na ich stronie internetowej. Co ciekawe, w tym roku ADAC po raz pierwszy uznał kilka opon całorocznych za pełnowartościowe zamienniki zarówno opon letnich, jak i zimowych. Nadal jednak około połowa testowanych modeli nie spełniła rygorystycznych kryteriów bezpieczeństwa.

  • Sucha droga

Opony Pirelli Cinturato All Season SF3 zdominowały test drogi hamowania na suchej nawierzchni, pokonując opony Bridgestone Turanza All Season 6. Jednak tańsze modele wypadły bardzo słabo – potrzebowały aż 8 metrów więcej, aby się zatrzymać.

  • Mokra droga

Różnice były jeszcze wyraźniejsze na mokrej nawierzchni, gdzie najlepsze opony zatrzymywały się prawie 10 metrów wcześniej niż najsłabsze. Continental, Bridgestone i Pirelli plasowały się na czele. Podobna pozycja w klasyfikacji potwierdziła się w hamowaniu na mokrym asfalcie. Pirelli i Bridgestone okazały się najlepsze w aquaplaningu, radząc sobie również z głębszą wodą.

  • Śnieg

Barum, Michelin i Nexen wypadły najlepiej na śniegu, osiągając takie same wyniki w zakresie drogi hamowania. Większość opon, z wyjątkiem Petlas, spisała się solidnie. W teście trakcji na śniegu zdominowały opony Michelin, BFGoodrich i Nexen, oferując najwyższą przyczepność.

  • Lód

Na lodzie najlepszy wynik osiągnęła marka Nexen N'Blue 4Season 2, a marka Aplus również spisała się zaskakująco dobrze, zajmując drugie miejsce.

  • Komfort

Ponadto opona Nexen okazała się najcichsza w teście hałasu przejazdu, co jest istotne dla komfortu jazdy.

opona-całoroczna.png

Podsumowanie testu opon całorocznych 2025

Wyniki testów pokazały, że marki premium Pirelli, Bridgestone i Continental oferują najwyższy poziom bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, a Nexen zaskoczył doskonałymi osiągami na śniegu, lodzie i komfortem. Michelin tradycyjnie potwierdził swoją siłę w testach trakcji, a Barum, jako tańsza opcja, zaoferował solidne wyniki na śniegu.

Z kolei tańsze modele (np. Petlas ) pozostawały w tyle, zwłaszcza w trudnych warunkach. Dla kierowców oznacza to, że przy wyborze opon całorocznych nie należy kierować się wyłącznie ceną – różnica w drodze hamowania między najlepszymi a najgorszymi oponami może sięgać nawet 10 metrów, co w praktyce jest kluczowym czynnikiem bezpieczeństwa.

Jeśli szukasz najlepszych opon całorocznych 2025 roku, to według testu warto skupić się na Pirelli Cinturato All Season SF3, Bridgestone Turanza All Season 6, Continental lub, jeśli szukasz zrównoważonego stosunku ceny do jakości, Nexen N'Blue 4Season 2 .

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.