18 rok na rynku 18

Sklep internetowy - Oponyoryginalne.pl
Pn-Pt: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
Auto-bild

2023 | 225/45R18 | Zima - AutoBild Test opon zimowych do samochodów sportowych

2023 225/40 R18

W teście opon zimowych Auto Bild Sports Cars 2023 oceniono wybrane opony zimowe klasy premium i wyróżniono najlepsze opcje pod względem osiągów na mokrej i suchej nawierzchni.

Wyniki testów opon

* Kliknij kategorie, aby posortować

Manewrowanie na sucho
[Km/H]
(najniższy najlepszy)

Hamowanie na sucho
[m]
(najniższy najlepszy)

Manewrowanie na mokro
[Km/H]
(najniższy najlepszy)

Hamowanie na mokrej nawierzchni
[m]
(najniższy najlepszy)

Aquaplaning w linii prostej
[Km/H]
(najwyższy najlepszy)

Aquaplaning na zakręcie
[m/s2]
(najwyższy najlepszy)

Manewrowanie na śniegu
[Km/H]
(najniższy najlepszy)

Hamowanie na śniegu
[m]
(najniższy najlepszy)

Przyczepność na śniegu
[N]
(najwyższy najlepszy)

Objętość
[dB]
(najniższy najlepszy)

Opór toczenia
[asd]
(najniższy najlepszy)

102.5
44.3
83.2
46.7
100.1
2.9
55.7
30.1
2174
69.8
9.2
103.1
44
81.4
49.9
99
2.5
55.8
28.6
2218
69.5
8.89
102.2
44.6
81.1
47.4
97.2
2.86
55.6
29.7
2153
69.9
8.29
102.4
44.8
81.2
47.8
102.2
3.21
54.8
30.8
2164
73.6
9.36
103.4
47.2
82.7
47.1
98.6
2.67
55.5
29.8
2151
70
8.72
101.2
45.3
81.4
47.5
98.5
2.76
55.3
30.9
2198
71.1
9.1
101.4
44.4
81.9
47.4
98.5
2.54
53.4
31.5
2098
71.9
9.94
102.5
44
79.1
49.7
95.1
2.73
54.2
31
2096
71.5
9.3
102.6
43.9
80.3
47.5
96.8
2.45
52.2
31.4
2026
72.3
9.22
100.2
47
72.9
60.5
91.9
1.74
58.4
29.6
2148
70.6
8.92
101
46.5
77.4
53.7
97.1
2.55
48.3
38
1936
72.8
9.19

Test opon zimowych 2023 – Goodyear UltraGrip Performance 3 vs. Michelin Pilot Alpin 5

W tešcie opon zimowych 2023 magazynu AutoBild Sportscars na samochodzie Toyota GR Yaris w rozmiarze 225/40 R18 oceniano opony w różnych kategoriach: hamowanie na suchym, prowadzenie na suchym, hamowanie na mokrym, prowadzenie na mokrym, aquaplaning (na prostej i w zakręcie), hamowanie na śniegu, trakcja na śniegu, prowadzenie na śniegu, slalom na śniegu, hałas i opory toczenia.

Goodyear UltraGrip Performance 3

Model Goodyear UltraGrip Performance 3 okazał się szczególnie mocny w warunkach mokrych – zdobył 1. miejsce w hamowaniu i prowadzeniu na mokrym. Bardzo dobrze poradził sobie także na śniegu, zajmując 3. miejsce w trakcji, prowadzeniu i slalomie na śniegu. Słabszą stroną były wyższe opory toczenia (7. miejsce), co wskazuje na kompromis między doskonałą przyczepnością a efektywnością. Na suchym droga była dobra, ale nie najlepsza – 4. miejsce w hamowaniu i prowadzeniu na suchym. Zaletą jest niski poziom hałasu (2. miejsce), co wpływa na komfort jazdy.

Michelin Pilot Alpin 5

Z kolei Michelin Pilot Alpin 5 zaprezentował znakomitą wydajność na śniegu – był najlepszy w hamowaniu i trakcji na śniegu, co dowodzi doskonałej przyczepności i kontroli w warunkach zimowych. Co więcej, Michelin osiągnął najniższy poziom hałasu spośród wszystkich testowanych opon, co oznacza cichszą i bardziej komfortową jazdę. W innych kategoriach nie był najlepszy, ale zapewnił stabilnie dobry wynik na suchym i mokrym. Dane dotyczące oporów toczenia nie zostały podane dla tego modelu, jednak jest to czynnik mogący wpłynąć na zużycie paliwa i ogólną wartość opony.

Podsumowanie

Wyniki pokazują, że Goodyear UltraGrip Performance 3 jest idealnym wyborem dla kierowców, którzy chcą mieć pewność głównie na mokrej nawierzchni, podczas gdy Michelin Pilot Alpin 5 jest perfekcyjny dla tych, którzy szukają maksymalnego bezpieczeństwa i przyczepności na śniegu wraz z cichą jazdą. Wybór między tymi dwoma oponami zależy więc od warunków jazdy i priorytetów kierowcy.

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.