18 rok na rynku 18

Sklep internetowy - Oponyoryginalne.pl
Pn-Pt: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
ADAC

2025 | 225/40R18 | Lato – test opon letnich ADAC

2025 225/40 R18

ADAC przetestował 18 opon letnich w rozmiarze 225/40 R18. Większość opon jest zalecana, jednak istnieją wyjątki.

Wyniki testów opon

Kolejność

Opona

6. miejsce

Yokohama Advan Sport V107

11. miejsce

Toyo Proxes Sport 2

12. miejsce

13. miejsce

14. miejsce

Nokian Tyres Powerproof 1

Hamowanie na sucho [m]

Aquaplaning w linii prostej [Km/h]

Aquaplaning na zakręcie [m/s2]

Objętość [dB]

Wytrwałość [mg/km/t]

35.2
79.6
2.9
72.3
63.4
34.9
78.9
3.1
73.8
63.8
35.5
79.9
3
73.1
56.1
35.5
79.4
3.1
71.2
74.2
36.6
79.1
3
71.8
75.5
34.8
75.9
2.9
72.9
95
35.9
77.5
2.8
72.3
81.1
35.8
78.7
2.8
71.7
61.9
37.3
81.2
3.5
72.8
91
36.5
78.3
3
71.3
74.7
35.4
78
3
72.4
85.9
37.2
76
2.9
71.5
80.5
34.8
83.7
3
73.6
85.7
37.8
79.1
3.2
72.4
67.7
39.4
82.6
3.4
72
97.7

Szeroki zakres cen i wydajności:

Ładne felgi i szerokie opony potrafią znacząco poprawić wygląd auta – i nie tylko środowisko tuningowe o tym wie. W klasie kompaktowej dostępne są koła 18-calowe z oponami 225/40. Oprócz korzyści wizualnych producenci opon obiecują również dobre osiągi i promują opony jako „opony sportowe”, które mają zapewniać ponadprzeciętną przyczepność i są nawet dopuszczone do jazdy z prędkością 300 km/h (indeks prędkości Y). 270 km/h (indeks prędkości W). ADAC sprawdził, czy opony rzeczywiście mogą przekonać i przetestował 18 opon w rozmiarze 225/40 R 18. Asortyment obejmował opony od marek premium po opony budżetowe, stąd zróżnicowane ceny. Różnica między najtańszymi i najdroższymi oponami wynosi aż 280 euro za komplet. Występuje również duże zróżnicowanie w osiągach: rzadko kiedy rozpiętość między najlepszymi i najgorszymi modelami opon była tak duża, jak w tym teście. Wiele opon sprawdziło się dobrze, ale trzy nie są polecane. Jeden z nich nawet całkowicie zawiódł.

samochód.png

11 z 18 opon letnich jest dobrych.

Bardzo cieszy fakt, że duża liczba opon została wysoce polecona: łącznie 11 z 18 opon zostało ocenionych jako „dobre”.

Po raz pierwszy dwóm modelom udało się uzyskać bardzo dobrą ocenę w sekcji bezpieczeństwa jazdy (oba 1,5): zwycięzcom testu Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport.
Wraz z oceną ekologiczną (30 proc. udziału w ocenie ogólnej) Conti uzyskało ocenę ogólną 1,8, a Bridgestone 1,9. Obie opony zapewniają doskonałe osiągi na suchej nawierzchni. Opony te zaskakująco dobrze trzymają się drogi, są niezwykle precyzyjne i całkowicie bezpieczne nawet podczas wykonywania krytycznych manewrów. Podobnie jest na mokrych drogach: wyposażony w opony Conti i Bridgestone pojazd testowy porusza się po mokrej nawierzchni niemal z łatwością.

Bardzo przekonujące są również opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 i Michelin Pilot Sport 5. Obie opony uzyskały również notę jednego punktu (obie 1,9). Michelin przede wszystkim dlatego, że wśród dobrych opon ta opona osiągnęła najlepsze wyniki w zakresie równowagi ekologicznej oraz plasuje się w czołówce pod względem zużycia i przebiegu.

Pozostałe siedem opon jest również „dobrych” i dlatego gorąco polecamy: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 i Toyo Proxes Sport 2.

Zalecane: Cztery opony średniej klasy.

W klasie średniej znajdują się cztery opony z oceną „zadowalającą”. W opinii ADAC są one godne polecenia, jednak pod względem bezpieczeństwa jazdy, a częściowo także pod względem równowagi ekologicznej, nie mogą konkurować z oponami najwyższej klasy. Warto w tym miejscu przyjrzeć się indywidualnym ocenom i skupić się na osobistych preferencjach. Na przykład Ceat SportDrive ma słabości na mokrej nawierzchni, ale jest dobry na suchej, Kumho Ecsta PS71 dobrze trzyma się na mokrej nawierzchni, ale nie jest idealny na suchej, i to przy oczekiwanym przebiegu. Opony Nokian Tyres Powerproof 1 również dobrze sprawdzają się na mokrej nawierzchni, jednak ich skuteczność znacznie spada wraz ze wzrostem temperatury, a na suchej nawierzchni są mniej precyzyjne. Największy niedobór opon na mokrej nawierzchni i szybsze zużycie wykazuje opona Giti GitiSport S2: 33 600 kilometrów przebiegu sprawia, że jest to najkrótsza żywotność.

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip
Asteelko

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.