18 rok na rynku 18

Sklep internetowy - Oponyoryginalne.pl
Pn-Pt: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
ADAC

2024 | 215/55R17 | Zima – test opon zimowych ADAC

2024 215/55 R17

Przedstawiamy wyniki testu opon zimowych ADAC 2024 dla rozmiaru 17 cali ! Podobnie jak w przypadku testu 16 cali, wyniki nie przyniosły większych niespodzianek. Co jeszcze bardziej imponujące, Goodyear i Dunlop zajęły dwa pierwsze miejsca, a Vredestein nadal potwierdza swoją jakość w testach opon zimowych modelem Wintrac Pro (a nie nowszą wersją Plus).

Wyniki testów opon

* Kliknij kategorie, aby posortować

Kolejność

Opona

reset

Hamowanie na sucho
[m]
(najniższy najlepszy)

Hamowanie na mokrej nawierzchni
[m]
(najniższy najlepszy)

Aquaplaning w linii prostej
[Km/H]
(najwyższy najlepszy)

Aquaplaning na zakręcie
[m/s2]
(najwyższy najlepszy)

Hamowanie na śniegu
[m]
(najniższy najlepszy)

Przyczepność na śniegu
[N]
(najwyższy najlepszy)

Hamowanie na lodzie
[m]
(najniższy najlepszy)

42.9
35.6
77.4
3.1
9.7
234
17.6
44.1
34.7
75.3
3.3
9.6
230
17
43.7
35.4
74.7
2.9
9.7
238
16.8
44.5
35.9
78.7
3.4
10
230
17.3
44.5
36.5
80.5
3.4
9.7
231
17.8
42.9
34.6
75.8
3.3
10.1
222
16.6
43.6
34.2
77.3
3
9.8
234
16.1
43.8
35.1
75.6
2.7
10.1
218
18
44.7
37.1
76.4
3.1
10.1
213
17.2
45.7
34.6
78.6
3.1
9.9
230
17.1
45
37.3
69.6
2.2
10.3
226
17.7
42.1
36.7
71.6
2.4
10
225
17.1
45.6
38.3
76.7
3
9.9
221
18.5
44.3
41.1
68.4
2.1
9.5
232
19.7
45.5
41.1
73.6
2.4
9.3
234
20.2
43.9
41.3
68.3
1.9
11
202
21.2

Test opon zimowych ADAC 2024 – wersja 17”.

Przedstawiamy wyniki testu opon zimowych ADAC 2024 dla rozmiaru 17 cali ! Podobnie jak w przypadku testu 16 cali, wyniki nie przyniosły większych niespodzianek. Co jeszcze bardziej imponujące, Goodyear i Dunlop zajęły dwa pierwsze miejsca, a Vredestein nadal potwierdza swoją jakość w testach opon zimowych modelem Wintrac Pro (a nie nowszą wersją Plus).

Co zaskakujące, inna marka koncernu Continental – Semperit – wyraźnie przewyższyła TS 870 P. Na przeciwnym biegunie plasuje się Davanti Wintoura +, która uzyskała najgorszą ocenę zarówno w testach przyczepności na mokrej, jak i na śniegu – co samo w sobie jest godne uwagi. Co ciekawe, marka Michelin w ogóle nie pojawiła się w tym teście.

Napęd na wszystkie koła.png

Droga sucha – droga hamowania

W kategorii suchej opony Kumho WinterCraft WP52 uzyskały najlepsze wyniki, hamując po zaledwie 42,1 metra. Kilka innych modeli wypadło bardzo dobrze, z drogą hamowania od 42,9 do 44 metrów. Z kolei Firestone Winterhawk 4 zanotowała najdłuższą drogę hamowania, hamując po 45,7 metra, co wskazuje na znaczące różnice w osiągach opon podczas hamowania na suchej nawierzchni.

Mokra droga – hamowanie i aquaplaning

W teście hamowania na mokrej nawierzchni opony Pirelli Cinturato Winter 2 uzyskały najlepszy wynik, hamując po zaledwie 34,2 metra. Opony Continental WinterContact TS 870 P, Dunlop Winter Sport 5 i Firestone Winterhawk 4 również wypadły bardzo dobrze, z drogą hamowania wynoszącą od 34,6 do 34,7 metra. Na przeciwnym biegunie znalazła się opona Davanti Wintoura +, która potrzebowała aż 41,3 metra do zatrzymania się – co wyraźnie pokazuje, jak ważna jest skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni.

Podczas hamowania na mokrym betonie, opona Dunlop Winter Sport 5 uzyskała najlepsze wyniki, zatrzymując się po 37,6 metrach. Tuż za nią znalazły się Continental WinterContact TS 870 P (38,2 m) i Pirelli Cinturato Winter 2 (37,7 m). Również tutaj najgorzej wypadła opona Davanti Wintoura +, zatrzymując się po 46,8 metrach .

W kategorii odporności na aquaplaning wzdłużny, Hankook Winter i*cept RS3 zdominował test, utrzymując przyczepność do prędkości 80,5 km/h. Firestone Winterhawk 4 (78,6 km/h) i Semperit Speed-Grip 5 (78,7 km/h) również wypadły bardzo dobrze. Z kolei Davanti Wintoura + i Triangle WinterX TW401 wypadły najgorzej, tracąc przyczepność przy prędkości 68,3 km/h.

zima 2023.png

Śnieg – hamowanie i przyczepność

W kategorii hamowania na śniegu, Kenda Wintergen 2 KR501 uzyskała najlepsze wyniki, hamując już po 9,3 metrach. Dobrze wypadły również Dunlop Winter Sport 5 (9,6 m) i Triangle WinterX TW401 (9,5 m). Najgorzej wypadł Davanti Wintoura +, hamując nawet po 11 metrach .

W teście trakcji na śniegu Vredestein Wintrac Pro zajął pierwsze miejsce z oceną 238 DN. Opony Goodyear UltraGrip Performance 3, Hankook Winter i*cept RS3, Kenda Wintergen 2 KR501, Pirelli Cinturato Winter 2 i Triangle WinterX TW401 również uzyskały bardzo dobre wyniki, mieszczące się w przedziale od 230 do 234 DN. Z kolei Davanti Wintoura + wypadła najgorzej z wynikiem zaledwie 202 DN, co wskazuje na znaczne różnice w przyczepności na śniegu między testowanymi oponami.

Lód – droga hamowania

W kategorii hamowania na lodzie, Pirelli Cinturato Winter 2 uzyskała najlepsze wyniki, hamując po zaledwie 16,1 metra. Tuż za nią znalazły się Continental WinterContact TS 870 P (16,6 m) i Vredestein Wintrac Pro (16,8 m). Z kolei opona Davanti Wintoura + zajęła ostatnie miejsce, z najgorszą przyczepnością i potrzebą ponad 5 metrów dłuższej drogi hamowania, nawet przy prędkości zaledwie 20 km/h .

Wyniki testów ADAC 2024 – opony zimowe 17"

Wyniki testu opon zimowych ADAC 2024 w rozmiarze 17 cali pokazują, że istnieją znaczne różnice między markami w zachowaniu na różnych nawierzchniach. Najwyższe oceny otrzymały marki premium, takie jak Goodyear, Dunlop, Pirelli, Continental i Vredestein, które oferowały zrównoważone osiągi na suchej i mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie.

Ciekawym zaskoczeniem był fakt, że marka Semperit wyprzedziła swój „macierzysty” model, Continental TS 870 P, podczas gdy Davanti Wintoura + znalazła się wyraźnie na końcu testu – z najgorszą przyczepnością na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie.

Dla kierowców oznacza to jedno: wybierając opony zimowe, warto postawić na sprawdzone marki o spójnych osiągach w każdych warunkach. Jeśli szukasz najlepszych opon zimowych na rok 2024 na felgi 17-calowe, według testu ADAC zdecydowanymi faworytami są Goodyear UltraGrip Performance 3, Dunlop Winter Sport 5 i Vredestein Wintrac Pro, a Pirelli Cinturato Winter 2 i Continental WinterContact TS 870 P również oferują najwyższy poziom bezpieczeństwa i stabilności.

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.