
2024 | 215/55R17 | Zima – test opon zimowych ADAC
Przedstawiamy wyniki testu opon zimowych ADAC 2024 dla rozmiaru 17 cali ! Podobnie jak w przypadku testu 16 cali, wyniki nie przyniosły większych niespodzianek. Co jeszcze bardziej imponujące, Goodyear i Dunlop zajęły dwa pierwsze miejsca, a Vredestein nadal potwierdza swoją jakość w testach opon zimowych modelem Wintrac Pro (a nie nowszą wersją Plus).
Wyniki testów opon
* Kliknij kategorie, aby posortować
Kolejność
Opona

7. miejsce
Pirelli Cinturato Winter 2
16. miejsce
Davanti Wintoura plus
Hamowanie na sucho
[m]
(najniższy najlepszy)
Hamowanie na mokrej nawierzchni
[m]
(najniższy najlepszy)
Aquaplaning w linii prostej
[Km/H]
(najwyższy najlepszy)
Aquaplaning na zakręcie
[m/s2]
(najwyższy najlepszy)
Hamowanie na śniegu
[m]
(najniższy najlepszy)
Przyczepność na śniegu
[N]
(najwyższy najlepszy)
Hamowanie na lodzie
[m]
(najniższy najlepszy)
Test opon zimowych ADAC 2024 – wersja 17”.
Przedstawiamy wyniki testu opon zimowych ADAC 2024 dla rozmiaru 17 cali ! Podobnie jak w przypadku testu 16 cali, wyniki nie przyniosły większych niespodzianek. Co jeszcze bardziej imponujące, Goodyear i Dunlop zajęły dwa pierwsze miejsca, a Vredestein nadal potwierdza swoją jakość w testach opon zimowych modelem Wintrac Pro (a nie nowszą wersją Plus).
Co zaskakujące, inna marka koncernu Continental – Semperit – wyraźnie przewyższyła TS 870 P. Na przeciwnym biegunie plasuje się Davanti Wintoura +, która uzyskała najgorszą ocenę zarówno w testach przyczepności na mokrej, jak i na śniegu – co samo w sobie jest godne uwagi. Co ciekawe, marka Michelin w ogóle nie pojawiła się w tym teście.

Droga sucha – droga hamowania
W kategorii suchej opony Kumho WinterCraft WP52 uzyskały najlepsze wyniki, hamując po zaledwie 42,1 metra. Kilka innych modeli wypadło bardzo dobrze, z drogą hamowania od 42,9 do 44 metrów. Z kolei Firestone Winterhawk 4 zanotowała najdłuższą drogę hamowania, hamując po 45,7 metra, co wskazuje na znaczące różnice w osiągach opon podczas hamowania na suchej nawierzchni.
Mokra droga – hamowanie i aquaplaning
W teście hamowania na mokrej nawierzchni opony Pirelli Cinturato Winter 2 uzyskały najlepszy wynik, hamując po zaledwie 34,2 metra. Opony Continental WinterContact TS 870 P, Dunlop Winter Sport 5 i Firestone Winterhawk 4 również wypadły bardzo dobrze, z drogą hamowania wynoszącą od 34,6 do 34,7 metra. Na przeciwnym biegunie znalazła się opona Davanti Wintoura +, która potrzebowała aż 41,3 metra do zatrzymania się – co wyraźnie pokazuje, jak ważna jest skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni.
Podczas hamowania na mokrym betonie, opona Dunlop Winter Sport 5 uzyskała najlepsze wyniki, zatrzymując się po 37,6 metrach. Tuż za nią znalazły się Continental WinterContact TS 870 P (38,2 m) i Pirelli Cinturato Winter 2 (37,7 m). Również tutaj najgorzej wypadła opona Davanti Wintoura +, zatrzymując się po 46,8 metrach .
W kategorii odporności na aquaplaning wzdłużny, Hankook Winter i*cept RS3 zdominował test, utrzymując przyczepność do prędkości 80,5 km/h. Firestone Winterhawk 4 (78,6 km/h) i Semperit Speed-Grip 5 (78,7 km/h) również wypadły bardzo dobrze. Z kolei Davanti Wintoura + i Triangle WinterX TW401 wypadły najgorzej, tracąc przyczepność przy prędkości 68,3 km/h.

Śnieg – hamowanie i przyczepność
W kategorii hamowania na śniegu, Kenda Wintergen 2 KR501 uzyskała najlepsze wyniki, hamując już po 9,3 metrach. Dobrze wypadły również Dunlop Winter Sport 5 (9,6 m) i Triangle WinterX TW401 (9,5 m). Najgorzej wypadł Davanti Wintoura +, hamując nawet po 11 metrach .
W teście trakcji na śniegu Vredestein Wintrac Pro zajął pierwsze miejsce z oceną 238 DN. Opony Goodyear UltraGrip Performance 3, Hankook Winter i*cept RS3, Kenda Wintergen 2 KR501, Pirelli Cinturato Winter 2 i Triangle WinterX TW401 również uzyskały bardzo dobre wyniki, mieszczące się w przedziale od 230 do 234 DN. Z kolei Davanti Wintoura + wypadła najgorzej z wynikiem zaledwie 202 DN, co wskazuje na znaczne różnice w przyczepności na śniegu między testowanymi oponami.
Lód – droga hamowania
W kategorii hamowania na lodzie, Pirelli Cinturato Winter 2 uzyskała najlepsze wyniki, hamując po zaledwie 16,1 metra. Tuż za nią znalazły się Continental WinterContact TS 870 P (16,6 m) i Vredestein Wintrac Pro (16,8 m). Z kolei opona Davanti Wintoura + zajęła ostatnie miejsce, z najgorszą przyczepnością i potrzebą ponad 5 metrów dłuższej drogi hamowania, nawet przy prędkości zaledwie 20 km/h .
Wyniki testów ADAC 2024 – opony zimowe 17"
Wyniki testu opon zimowych ADAC 2024 w rozmiarze 17 cali pokazują, że istnieją znaczne różnice między markami w zachowaniu na różnych nawierzchniach. Najwyższe oceny otrzymały marki premium, takie jak Goodyear, Dunlop, Pirelli, Continental i Vredestein, które oferowały zrównoważone osiągi na suchej i mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie.
Ciekawym zaskoczeniem był fakt, że marka Semperit wyprzedziła swój „macierzysty” model, Continental TS 870 P, podczas gdy Davanti Wintoura + znalazła się wyraźnie na końcu testu – z najgorszą przyczepnością na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie.
Dla kierowców oznacza to jedno: wybierając opony zimowe, warto postawić na sprawdzone marki o spójnych osiągach w każdych warunkach. Jeśli szukasz najlepszych opon zimowych na rok 2024 na felgi 17-calowe, według testu ADAC zdecydowanymi faworytami są Goodyear UltraGrip Performance 3, Dunlop Winter Sport 5 i Vredestein Wintrac Pro, a Pirelli Cinturato Winter 2 i Continental WinterContact TS 870 P również oferują najwyższy poziom bezpieczeństwa i stabilności.
NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE
Dostępne u nas

Nr 1 w Teście

TEST Doskonały
Z
Porównano
Porównywać
Nowy
Ten model ma już następcę - Pokaż następcę
Dostępność zgodnie ze stanem magazynowym podanym w szczegółach produktu. Cena zawiera podatek VAT.
Doradca
