Na mokrym betonie opony Continental WinterContact TS 870 osiągnęły najlepsze wyniki, zatrzymując się po 38,5 metrach. Opona Winrun Winter Max A1 WR22 ponownie wypadła najgorzej, zatrzymując się po 46,6 metrach, co stanowi znaczącą różnicę 8,1 metra. Między czterema najlepszymi oponami a resztą stawki widoczna była wyraźna różnica w osiągach.
W teście bezpośredniego aquaplaningu najlepszą oponą okazała się Hankook Winter i*cept RS3, która utrzymywała kontrolę do 84,4 km/h. Z kolei najgorzej wypadła Zeetex WH 1000, która straciła przyczepność przy 68,9 km/h – różnica 15,5 km/h. Wyniki wyraźnie pokazały różnicę między grupą 7 najlepszych opon, które utrzymywały kontrolę powyżej 80 km/h, a najsłabszą piątką, która spadła poniżej 77 km/h .
W przypadku aquaplaningu na zakrętach, Continental WinterContact TS 870 po raz kolejny wykazał się absolutnym mistrzostwem, osiągając przyspieszenie boczne na poziomie 3,7 m/s². Najgorzej wypadły Zeetex WH 1000 i Winrun Winter Max A1 WR22, uzyskując wynik zaledwie 2,4 m/s², co daje różnicę 1,3 m/s². Również w tym przypadku widoczna była wyraźna różnica między TOP 5 a pozostałymi testowanymi modelami.