18 rok na rynku 18

Sklep internetowy - Oponyoryginalne.pl
Pn-Pt: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
ADAC

2024 | 205/55R16 | Zima – test opon zimowych ADAC

2024 205/55 R16

W 2024 roku ADAC przeprowadził test opon zimowych w dwóch różnych rozmiarach. Test koncentrował się na oponach 16-calowych, które należą do najczęściej stosowanych rozmiarów w samochodach osobowych. Wyniki nie przyniosły żadnych szokujących niespodzianek, ale dostarczyły cennych danych.

Wyniki testów opon

* Kliknij kategorie, aby posortować

Kolejność

Opona

reset

8. miejsce

Zeetex

9. miejsce

GT Rdial WinterPro2 Evo

11. miejsce

Pirelli Cinturato Winter 2

12. miejsce

Winrun Winter max A1 WR22

Hamowanie na sucho
[m]
(najniższy najlepszy)

Hamowanie na mokrej nawierzchni
[m]
(najniższy najlepszy)

Aquaplaning w linii prostej
[Km/H]
(najwyższy najlepszy)

Aquaplaning na zakręcie
[m/s2]
(najwyższy najlepszy)

Hamowanie na śniegu
[m]
(najniższy najlepszy)

Przyczepność na śniegu
[N]
(najwyższy najlepszy)

Hamowanie na lodzie
[m]
(najniższy najlepszy)

Objętość
[dB]
(najniższy najlepszy)

44.7
35.1
84
3.7
9.9
229
18.3
71.1
44.2
35.5
83.1
3.6
10.1
231
21.2
71.2
45.5
35.4
77.2
3.2
10.3
236
20.8
71.9
45.7
37.1
84.4
3.6
10
233
19.8
71.7
45.6
37.2
76.5
3.6
9.9
235
20
73
44.1
36.4
80.7
3.6
10.2
222
21.6
72.5
43.3
35.9
80.4
3.3
11
216
19.4
71
46
39.7
68.9
2.4
11
208
20
71.6
45.8
36.9
76.1
2.9
10.3
230
20.3
71.3
44.5
36.1
81
3.3
10.5
235
19.4
70.4
45.2
35.1
80.6
3
10.2
233
19.1
70.9
46.5
40.7
69
2.4
10.1
231
19.4
72

Sucha droga

W teście drogi hamowania na suchej nawierzchni, Falken EUROWINTER HS02 wypadł najlepiej, hamując już po 43,3 metrach. Z kolei Winrun Winter Max A1 WR22 uzyskał najsłabsze wyniki, hamując już po 46,5 metrach, co stanowi różnicę 3,2 metra. Większość testowanych opon mieściła się w przedziale 44-46 metrów, a 3 najlepsze marki ( Falken, Nokian i Goodyear ) oferowały zauważalnie krótszą drogę hamowania.

Mokra droga

W teście drogi hamowania na mokrej nawierzchni opony Continental WinterContact TS 870 i Pirelli Cinturato Winter 2 podzieliły się pierwszym miejscem, zatrzymując się po zaledwie 35,1 metrach. Najsłabsze wyniki ponownie uzyskała opona Winrun Winter Max A1 WR22, która potrzebowała 40,7 metrao 5,6 metra więcej niż zwycięzcy testu. Pięć najlepszych modeli uzyskało bardzo zbliżone wyniki, różniące się zaledwie o 0,8 metra, podczas gdy trzy ostatnie opony odnotowały wyraźny spadek osiągów.

mokry.jpg

Na mokrym betonie opony Continental WinterContact TS 870 osiągnęły najlepsze wyniki, zatrzymując się po 38,5 metrach. Opona Winrun Winter Max A1 WR22 ponownie wypadła najgorzej, zatrzymując się po 46,6 metrach, co stanowi znaczącą różnicę 8,1 metra. Między czterema najlepszymi oponami a resztą stawki widoczna była wyraźna różnica w osiągach.

W teście bezpośredniego aquaplaningu najlepszą oponą okazała się Hankook Winter i*cept RS3, która utrzymywała kontrolę do 84,4 km/h. Z kolei najgorzej wypadła Zeetex WH 1000, która straciła przyczepność przy 68,9 km/h – różnica 15,5 km/h. Wyniki wyraźnie pokazały różnicę między grupą 7 najlepszych opon, które utrzymywały kontrolę powyżej 80 km/h, a najsłabszą piątką, która spadła poniżej 77 km/h .

W przypadku aquaplaningu na zakrętach, Continental WinterContact TS 870 po raz kolejny wykazał się absolutnym mistrzostwem, osiągając przyspieszenie boczne na poziomie 3,7 m/s². Najgorzej wypadły Zeetex WH 1000 i Winrun Winter Max A1 WR22, uzyskując wynik zaledwie 2,4 m/s², co daje różnicę 1,3 m/s². Również w tym przypadku widoczna była wyraźna różnica między TOP 5 a pozostałymi testowanymi modelami.

Śnieg – hamowanie i przyczepność

W teście drogi hamowania na śniegu najlepsze wyniki uzyskały opony Continental WinterContact TS 870 i Dunlop Winter Sport 5, które zatrzymały się po zaledwie 9,9 metrach. Najgorsze wyniki uzyskały natomiast Zeetex WH 1000 i Falken EUROWINTER HS02, które zatrzymały się po zaledwie 11 metrach. Różnica między najlepszymi i najgorszymi oponami wyniosła zaledwie 1,1 metra, co świadczy o stosunkowo wyrównanych wynikach w tej dyscyplinie.

W teście trakcji na śniegu najlepiej wypadła opona Michelin Alpin 6, która osiągnęła siłę trakcji 236 N. Najgorzej wypadła opona Zeetex WH 1000, która uzyskała zaledwie 208 N – różnica 28 N. Różnica w osiągach była wyraźna: 9 najlepszych opon zapewniało przyczepność powyżej 229 N, podczas gdy trzy najgorsze miały siłę poniżej 222 N.

Lód – droga hamowania

Na oblodzonych drogach najlepsze wyniki uzyskała opona Continental WinterContact TS 870, która zatrzymała się po 18,3 metrach. Z kolei najsłabszy wynik uzyskała opona Nokian Snowproof 2, która zatrzymała się po 21,6 metrach – różnica 3,3 metra. Wyniki wyraźnie pokazały znaczną różnicę w osiągach między szóstką najlepszych opon a resztą testowanych pojazdów.

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.